ifeelkid

From the blog

white

Γιατί δε χρησιμοποιούμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ;

Τα Μέσα αγιάζουν το σκοπό; Ποια μέσα;

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ποιον σκοπό;  Την ψυχική μας γαλήνη, τις ανάσες του «περιβάλλοντος», τις ανάσες της πόλης, την απελευθέρωση του δημόσιου χώρου, το υγιές σώμα.  Αυτό το μήνα ασχολούμαστε με τη σχέση μας με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με αφορμή την καμπάνια της WWF «Καλύτερη Ζωή- Πάντα με Μέσα». Επειδή ζούμε σε μια περίοδο ιστορική κι έντονα πολιτική, συγκρατούμε καλά στο μυαλό μας μια σημαντική φράση που μας είπαν στη WWF : «όσο η περιβαλλοντική υποβάθμιση δεν αποτελεί κριτήριο ψήφου, τόσο θα παραμένει εκτός πολιτικής ατζέντας.»

mmm4

 

 

Τα νούμερα που μιλάνε από μόνα τους

Είναι μια συζήτηση που κρατάει πολλά χρόνια τώρα- η σχέση των κατοίκων των μεγάλων ελληνικών πόλεων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η έλευση του μετρό στην Αθήνα το 2000 βελτίωσε αρκετά τις μετακινήσεις στην πόλη -όχι όμως τόσο δραματικά όσο νομίζουμε- ενώ η δημιουργία του τραμ τέσσερα χρόνια αργότερα συνεχίζει να αμφισβητείται μέχρι και σήμερα όσον αφορά την αποτελεσματικότητά της.

Η νέα καμπάνια της  WWF σε συνεργασία με τις «Συγκοινωνίες Αθηνών»   περιλαμβάνει μια έρευνα που πραγματοποίησε η Public Issue η οποία δείχνει τα εξής ανησυχητικά:
το 34% επιλέγει για τις διαδρομές προς τη δουλειά, το σχολείο/σχολή, τα ψώνια, τη διασκέδαση κ.λπ. το αυτοκίνητο.
– Το 33% επιλέγει το λεωφορείο, καθώς διαθέτει το πιο διευρυμένο δίκτυο μεταξύ των μέσων μαζικής μεταφοράς, ενώ ακολουθεί το μετρό με 31%, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος με 10%, το τρόλεϊ με 9%, η μοτοσικλέτα (8%), το ταξί (4%), το ποδήλατο (3%) και το τραμ (2%).
– Ένα 27% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι πραγματοποιεί τις καθημερινές του μετακινήσεις με τα πόδια.
Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2013, στη χώρα μας κυκλοφορούν 5,2 εκατ. επιβατηγά οχήματα, ενώ το 2012 το 81,6% των επιβατοχιλιομέτρων που διανύθηκαν ήταν με αυτοκίνητο και το 17,7% με μέσα μαζικής μεταφοράς.
– Όσον αφορά τον τρόπο που χρησιμοποιούν οι κάτοικοι των Αθηνών τα ΜΜΜ προκύπτουν τα εξής: το 21% των κατοίκων του Δήμου Αθηναίων κάνει χρήση Ι.Χ., έναντι 32% στα νοτιοανατολικά προάστια, 56% στα βόρεια προάστια, 35% στα δυτικά προάστια και 34% στον Πειραιά.
– Η πιο διευρυμένη χρήση λεωφορείων παρατηρείται στους κατοίκους του Πειραιά με ποσοστό 46%, ακολουθούν τα δυτικά προάστια με 38%, τα νοτιοανατολικά με 34%, ο Δήμος Αθηναίων με 31% και τέλος τα βόρεια προάστια με 17%.

– Συστηματικότεροι χρήστες του μετρό φαίνεται ότι είναι οι κάτοικοι του Δήμου Αθηναίων (35%), των νοτιοανατολικών προαστίων με  34%, των δυτικών και βορείων με 32% και τέλος του Πειραιά (όπου δεν έχει φτάσει ακόμα το μετρό) με 19%.

mmm2

 

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: Naturanrg.gr

(το άρθρο έχει επιμεληθεί η Δήμητρα Τριανταφύλλου)

 

iFeelKidwww.ifeelkid.grkids internet radio

και μάθετε τα μηνιαία νέα μας