Πήγαμε χθες μία βόλτα στα Εκπαιδευτήρια της Νέας Γενιάς Ζηρίδη, περιηγηθήκαμε στους χώρους του νηπιαγωγείου και αφού είδαμε τα πιτσιρίκια να απολαμβάνουν τους εναλλακτικούς τρόπους εκπαίδευσης, ενημερωθήκαμε απο την κα Μάνια Ζηρίδη, Διευθύντρια του νηπιαγωγείου, για τους πολλαπλούς τρόπους νοημοσύνης και πως το σχολείο διαχειρίζεται την ανίχνευση τους σε παιδιά και γονείς.
Διαβάστε παρακάτω συνοπτικά τα όσα ακούσαμε:
Aνιχνεύοντας τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Νέας Γενιάς Ζηρίδη, βασίζεται στη Θεωρία των “Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης” από τον H. Gardner του Πανεπιστημίου του Harvard, σύμφωνα με την οποία η νοημοσύνη κάθε ανθρώπου χωρίζεται σε οκτώ τομείς, οι οποίοι εδράζουν σε διαφορετικά σημεία του εγκεφάλου. Κάθε άτομο έχει ένα μοναδικό συνδυασμό αυτών των οκτώ ειδών νοημοσύνης και ένα μοναδικό τρόπο σκέψης και μάθησης.
Οφέλη για το παιδί από την εφαρμογή της θεωρίας ΜΙ (Μultiple Intelligences)
- Αυξάνεται το ενδιαφέρον και η συμμετοχή του στο μάθημα
- Βελτιώνεται η συμπεριφορά του
- Αυξάνεται η αυτοπεποίθησή του
- Αυξάνονται οι πιθανότητες για μια επιτυχημένη εκπαιδευτική πορεία
- Αναπτύσσονται κοινωνικές και ηγετικές δεξιότητες (καθώς ηγείται της ομάδας, στις «δυνατές» του νοημοσύνες)
Συγκεκριμένα:
- Στην οπτικοχωρική νοημοσύνη, τα παιδιά χωρίζονται σε μικρές ομάδες, χρησιμοποιούν ποικιλία υλικών για δημιουργικές κατασκευές με αξιοποίηση υλικών από το φυσικό περιβάλλον και ανακυκλώσιμα υλικά, παίζουν με τα σχήματα, τα χρώματα και τις υφές, δημιουργώντας τρισδιάστατες και μονοδιάστατες εικαστικές συνθέσεις.
- Στην κιναισθητική νοημοσύνη περιλαμβάνονται ομαδικά παιχνίδια, που αναπτύσσουν τις αισθήσεις και τις κινητικές δεξιότητες και βοηθούν στην έκφραση συναισθημάτων.
- Στη γλωσσική νοημοσύνη, καλλιεργούνται δεξιότητες ομιλίας, ακρόασης, γραφής, μέσα από οπτικοποιημένα ερεθίσματα, όπως εικόνες σε καρτέλες και εικονογραφημένα παραμύθια. Μέσα από εκπαιδευτικές επισκέψεις, καινούριες εικόνες και ερεθίσματα τα παιδιά αναπτύσσουν τον προφορικό και τον γραπτό τους λόγο.
- Στη λογικομαθηματική νοημοσύνη, οι μαθητές εξοικειώνονται με μαθηματικές και χωροχρονικές έννοιες, μέσα από επιτραπέζια παιχνίδια και το παιδαγωγικό υλικό της τάξης (μονάδες μέτρησης, χάρακες, μεζούρες, παιχνίδια μοτίβων και διαδοχής κτλ.), κάνουν αντιστοιχήσεις και ταξινομήσεις με υλικά που σχετίζονται με το εκάστοτε θέμα.
- Στη μουσική νοημοσύνη τα παιδιά παίζουν και φτιάχνουν μουσικά όργανα, αναπαράγουν μουσικά ακούσματα με το σώμα τους, κινούνται με τον σωστό ρυθμό, ανταποκρίνονται σε σωστά σήματα, σύμβολα, συνθήματα και οδηγίες (τραγουδούν δυνατά, μέτρια, σιγά, με τη συνοδεία μουσικών οργάνων και μπαλονιών).
- Στη νατουραλιστική νοημοσύνη, οι μαθητές ερμηνεύουν στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από βιωματικές διαδικασίες παρατήρησης, υπόθεσης, σύγκρισης, ταξινόμησης, μέτρησης. Φυτεύουν σποράκια και φροντίζουν τα φυτά στο νατουραλιστικό κέντρο της τάξης, παρατηρούν την εξέλιξη των φυτών τους και εξάγουν συμπεράσματα. Επίσης, στον προαύλιο χώρο, ανακαλύπτουν τους βοτανικούς κήπους του σχολείου μας, μαζεύουν φύλλα, βελανίδια και αρωματικά φυτά, όπως ρίγανη και λεβάντα. Παρατηρούν με μεγεθυντικούς φακούς τις λεπτομέρειες στα φύλλα και κάνουν πειράματα.
- Στη διαπροσωπική νοημοσύνη, εξασκείται η ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας με τους συμμαθητές, το δέσιμο της ομάδας μέσα από τα ομαδικά παιχνίδια, η επίλυση συγκρούσεων. Τα παιδιά μαθαίνουν να μοιραζόνται τα παιχνίδια της τάξης και να συνεργάζονται.
- Στην ενδοπροσωπική νοημοσύνη, ανακαλύπτουν τα συναισθήματα, τις επιθυμίες και τις σκέψεις τους, ενισχύοντας την αυτοεικόνα και την αυτοπεποίθησή τους, μέσα από πρωταγωνιστικούς ρόλους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η αγγλική γλώσσα έχει καθοριστικό ρόλο στην καθημερινή διδασκαλία. Το σχολείο μας είναι το μόνο ελληνικό σχολείο, το οποίο ανήκει στο διεθνές δίκτυο “Cambridge International School”. Oι μαθητές μας μαθαίνουν «αγγλικά μέσα από τα αγγλικά» σε μαθήματα όπως: μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, γλώσσα, δράμα, ενσωματώνοντας το δίγλωσσο (bilingual) στο καθημερινό πρόγραμμά τους. Δίνεται έμφαση στην εμπειρική προσέγγιση της γνώσης, μέσω flash cards, videos, κινητικών παιχνιδιών και δραματοποιήσεων, μαθαίνουν λεξιλόγιο, χωρικές και χρονικές έννοιες και φωνολογική ενημερότητα.
Στο νέο «πολυαισθητηριακό» πρόγραμμα “Mummy and Me”, για βρέφη και μικρά παιδιά μαζί με τους γονείς τους, αναπτύσσονται κοινωνικά, γνωστικά και κινητικά μέσα από:
- παιχνίδια αισθήσεων (μπαλόνια, υφάσματα, μπάλες, νερό)
- εκπαιδευτικές δραστηριότητες
- δημιουργικές κατασκευές
- μουσικά παιχνίδια
- θεατρικό παιχνίδι
- απλά πειράματα
Πληροφορίες για τη Νέα Γενιά Ζηρίδη
«Στο πιο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον διαπλάθουμε τους ηγέτες του αύριο, τους πολίτες του κόσμου»
Η Νέα Γενιά Ζηρίδη συνδυάζει την οικογενειακή, ιστορική παράδοση 83 ετών με τη συνεχή καινοτομία, εφαρμόζοντας με συνέπεια την προσωποποιημένη μάθηση (personalized learning) και επιτυγχάνοντας εξαιρετικά ακαδημαϊκά αποτελέσματα. Σε ένα πρότυπο campus με οικολογικές εγκαταστάσεις σε έκταση 80 στρεμμάτων στα Σπάτα, το σχολείο προσφέρει ένα πολυδιάστατο και εξειδικευμένο φάσμα εκπαιδευτικών, κοινωνικών και αθλητικών δραστηριοτήτων, με έμφαση στη μοναδικότητα και τις ιδιαίτερες κλίσεις του κάθε μαθητή. Εξελίσσοντας διαρκώς τα προγράμματα και τις υπηρεσίες της, η Νέα Γενιά Ζηρίδη καλλιεργεί στους μαθητές της ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες ζωής και όλα τα αναγκαία εργαλεία για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της νέας εποχής, συντελώντας στην επιτυχία και στην ευτυχία τους.
Ευχαριστούμε τη Νέα Γενιά Ζηρίδη για την ευγενική πρόσκληση, την ενημέρωση και τη φιλοξενία.